Raczej każdy przedsiębiorca prędzej czy później będzie chciał założyć swoją stronę internetową – w końcu w dzisiejszych czasach bez własnej witryny firma praktycznie nie istnieje. Znajdujesz się w podobnej sytuacji? Jeśli tak, to zapewne zastanawiasz się, ile taka strona internetowa właściwie kosztuje. Czy samo „postawienie” strony to już koniec kosztów? Niestety nie. W dzisiejszym artykule parę słów o tym, ile tak naprawdę kosztuje stworzenie i utrzymanie strony internetowej.
Koszt „postawienia” strony internetowej
Dopiero zaczynamy nasz wpis, a już musimy wypowiedzieć pewne znienawidzone przez wielu stwierdzenie: to zależy.
Samo „postawienie” strony przez programistę to koszt kilkuset, a nawet kilku tysięcy złotych. Cena ostateczna jest oczywiście uzależniona od cennika osoby, która daną stronę będzie projektować.
Jeśli zależy Ci na wysokojakościowej witrynie, nie powinieneś korzystać z półśrodków – a oszczędność w tym przypadku może się okazać skrajnie nieodpowiedzialna.
Jaka jest więc optymalna cena? Naszym zdaniem jest to od 2 do 3 tysięcy złotych,
Strona internetowa i jej background
Nie zapominaj też o dwóch „ukrytych” kosztach stron internetowych – czyli oczywiście hostingu i domenie.
W ich przypadku rozbieżność cenowa jest już jednak znacznie niższa, i oscyluje w granicach kilkuset złotych rocznie.
Jakiego hosta wybrać? Ilu ludzi, tyle opinii – najlepiej będzie, jeśli samodzielnie wykonasz research i porównasz ze sobą najpopularniejsze wybory innych osób.
Cena pozycjonowania strony internetowej
Raczej nikt z nas nie potrzebuje strony internetowej, która po prostu „jest”. Chcemy, aby docierała ona do jak najszerszego grona odbiorców.
Z tego też powodu w koszta powinieneś wliczyć usługi związane z pozycjonowaniem strony. W tym przypadku (podobnie, jak przy etapie projektowania witryny) możesz zderzyć się z dość sporą rozbieżnością cenową.
O ile znajdziesz ofertę pozycjonowania stron internetowych w kwocie kilkuset złotych… to osobiście nie radzimy Ci z niej korzystać. Prawdopodobnie wejdziesz we współpracę z osobą, która dopiero rozpoczyna swoją przygodę z pozycjonowaniem, i nie ma ona sporego bagażu doświadczeń.
Z drugiej strony medalu jednak uda Ci się oszczędzić sporo pieniędzy, gdyż branżowy profesjonalista ma z reguł dużo wyższe stawki.
Pytanie jednak, czy warto ryzykować niepowodzeniem? W końcu możesz stracić sporo cennego czasu, który mógłbyś wykorzystać na dalszy rozwój strony.
Cena strony internetowej – podsumowanie
To ile w końcu wyniesie ostateczny koszt „kupienia” strony internetowej?
Być może uda Ci się zamknąć w kwocie tysiąca złotych… ale nie oszukujmy się – prawdopodobnie w takim przypadku otrzymasz zaledwie półprodukt, z którego prędzej czy później zaczniesz być niezadowolony.
Zarówno projektowanie, jak i pozycjonowanie stron to skomplikowany proces, który będzie wymagał od Twojego zleceniobiorcy wielu godzin ciężkiej pracy oraz analizy rynku.
Nie oszczędzaj, a Twoja inwestycja w końcu się do Ciebie zwróci. Powodzenia!
inspirowane: Agencja SEO