Czym jest evergreen content? Czy ma wpływ na pozycjonowanie?

content-marketing

Poprawa widoczności strony internetowej w wyszukiwarce Google w większości przypadków idzie w parze z wysokiej jakości treścią, dostosowaną pod kątem SEO. Jej tworzenie jest więc jednym z najważniejszych zadań osób zarządzających witrynami. Powinna zapewniać stały ruch, który przełoży się na lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania. Kryteria te świetnie spełnia tak zwany evergreen content.

Przedstawione pojęcie jest używane bardzo często. Korzystają z niego zarówno specjaliści, jak i osoby, które uczą się tego, na czym polega pozycjonowanie stron internetowych. Czego jednak ono dotyczy i jak można z niego korzystać? Tego dowiesz się z poniższego tekstu.

Co to jest evergreen content?

W wolnym tłumaczeniu wspomniane zagadnienie oznacza „wiecznie zieloną” lub „wiecznie żywą” treść, a więc taką, którą da się określić mianem uniwersalnej. Okaże się aktualna i przydatna przez bardzo długi czas. Jej przeciwieństwem będzie więc „treść sezonowa” – sprawdza się ona wyłącznie w określonych porach lub przy konkretnych wydarzeniach. Doskonałym tego przykładem są chociażby teksy publikowane z okazji mistrzostw świata w danej dyscyplinie sportowej.

Evergreen content jest więc uniwersalny i ponadczasowy, co sprawia, że w każdej chwili może przydać się użytkownikom strony internetowej. Nie tylko wówczas, gdy treść zostanie opublikowana. Już samo to wskazuje, że na jego wagę w kontekście pozycjonowania stron www.

Evergreen content – przykłady

Od wyjaśnienia omawianego pojęcia, możemy przejść do przedstawienia najczęściej spotykanych przykładów treści wiecznie żywych. Warto w tym miejscu podkreślić, że mogą one pojawić się na każdej stronie internetowej. Bez względu na branżę oraz poruszaną tematykę. Na takiej liście znajdą się między innymi:

  • FAQ, a więc zbiór pytań i odpowiedzi związanych z daną dziedziną,
  • poradniki związane z branżą, która jednak nie zmienia się z dnia na dzień,
  • recenzje konkretnych produktów,
  • słowniki, instrukcje oraz definicje pojęć,
  • treści związane z case study.

Za każdym razem chodzi o to, aby był to content, który pozostaje aktualny przez bardzo długi czas – niezależnie od pory roku, sezonu bądź wskazanych wydarzeń.

Kto może tworzyć treści evergreen?

Uniwersalny content, który długo pozostaje aktualny, może pojawić się niemal na każdej stronie. Niezależnie od tego, czy mowa jest o blogu, witrynie typu one page, czy też sklepie internetowym.

Większego znaczenia nie ma również branża, w której działasz. Nawet wówczas, gdy wiąże się z wydarzeniami, produktami bądź usługami sezonowymi. Jeśli organizujesz wycieczki zimowe, także możesz tworzyć treści typu evergreen. Dotyczyć będą one na przykład ciekawych miejsc oraz aktywności, jakimi można się tam zająć. Tego typu teksty będą się „klikać” nie tylko zimą, ale również w przypadku pozostałych pór roku, w trakcie których Twoi przyszli klienci mogą dopiero planować wyjazd.

Jak evergreen content wpływa na pozycjonowanie?

Tworzenie uniwersalnych, zawsze aktualnych treści okaże się korzystne z wielu powodów. Dotyczą one także SEO i pozycji strony w wyszukiwarce internetowej Google. Spośród ich najważniejszych zalet należy wymienić:

    • generowanie stabilnego, długotrwałego ruchu na stronie (wahania zainteresowania są znacznie mniejsze niż w przypadku treści sezonowych),
  • efekt działań pozycjonerskich, który można odczuć przez długi okres,
  • możliwość budowania pozycji w Google na bazie organicznych wyników wyszukiwania,
  • angażowanie odbiorców treści (na przykład poprzez aktywność w komentarzach).

Warto jeszcze podkreślić, że evergreen content wręcz idealnie nadaje się do poprawy wizerunku i budowania pozycji eksperta w branży. Oczywiście pod warunkiem, że okaże się on z jakiegoś powodu przydatny. Pod tym kątem najlepiej wypadają poradniki, które z definicji mają służyć rozwiązywaniu problemów.

Treści typu evergreen pozwalają Ci budować stabilny, długotrwały ruch na stronie. Jest to najlepszy powód, dlaczego warto się nimi zainteresować. Niezależnie od tego, w jakiej dokładnie branży działasz.

By Dorota

Dorota jest zawodową dziennikarką, która od ponad 2 lat związana jest z portalem ChochlikDrukarski.com.pl. Lubi pisać o sprawach bieżących, zdrowiu i nauce.