Jak stworzyć dobrą prezentację multimedialną do webinaru?

prezentacja-do-webinaru

Webinaria cieszą się niesłabnącą popularnością. Nie tylko edukują, ale również pozwalają zbudować wizerunek eksperta, umacniają zaufanie wobec marki, a nawet przyczyniają się do zwiększenia sprzedaży produktów i usług. Dlatego tak ważne jest ich odpowiednie przeprowadzenie. Jednym z najczęściej wykorzystywanych narzędzi podczas webinariów są prezentacje multimedialne. Jak sprawić, aby pokaz slajdów wspierał szkolenie online?

Tworzenie prezentacji multimedialnych do webinariów – najważniejsze wskazówki

Prezentacja multimedialna do webinaru ma za zadanie nie tylko wspierać wystąpienie prelegenta, ale również ułatwiać odbiorcom zrozumienie omawianej tematyki. Dlatego musi być odpowiednio przygotowana – nie tylko pod względem merytorycznym, ale i graficznym. Jak więc stworzyć dobrą prezentację multimedialną do webinaru? Oto kilka podpowiedzi

1.      Przyciągnij uwagę odbiorców

Wraz z upływem czasu uczestnicy webinaru dekoncentrują się, a ich uwaga spada. Żeby podtrzymać ją na wysokim poziomie, zachęcaj odbiorców do interakcji. W tym celu podziel omawiany materiał na kilka bloków, a na koniec każdego z nich zarezerwuj czas na dyskusję, sesję pytań i odpowiedzi lub krótką ankietę. Stwórz slajdy-przerywniki, które będą informować odbiorców, że teraz to oni powinni się wykazać.

Żeby przyciągnąć uwagę odbiorców, możesz wykorzystać:

  • ruch – stosuj na slajdach przejścia i animacje. Pamiętaj jednak, że chaos nie sprzyja skupieniu. Dlatego wybierz 1-2 efekty i konsekwentnie się ich trzymaj,
  • cyfrowe pióro lub zakreślacz – podkreślaj lub zakreślaj ważne informacje podczas wyświetlania prezentacji multimedialnej, korzystając z możliwości, jakie daje PowerPoint. Cyfrowe pióro lub zakreślacz to narzędzie, dzięki któremu wskażesz odbiorcom ważne informacje i przyciągniesz ich uwagę,
  • kontrast – wybierz paletę kolorystyczną, w ramach której poszczególne barwy dobrze ze sobą kontrastują. Wpłynie to pozytywnie na przejrzystość i czytelność prezentacji multimedialnej, a jednocześnie nie odwróci uwagi odbiorców od istoty wystąpienia. Jeśli nie wiesz, czy wybrane przez Ciebie barwy będą dobrze ze sobą kontrastować, skorzystaj z gotowego narzędzia, jakim jest Contrast Checker,
  • zdjęcia – zostało udowodnione, że zdjęcia, na których widnieje ludzka twarz, przyciągają wzrok. Wykorzystaj to, jeśli chcesz, aby uczestnicy łatwiej zapamiętali znajdującą się na slajdzie treść. Pamiętaj również o tym, że zdjęcie musi korespondować pod względem wizualnym z omawianą tematyką.

2.      Zachowaj umiar

Ściana tekstu czy też treść z dużą liczbą bullet pointów sprawia, że odbiorcy automatycznie przestają słuchać tego, co ma do powiedzenia prelegent, i skupiają się na czytaniu. W efekcie może im umknąć wiele ciekawych informacji. Żeby tego uniknąć, stosuj się do kardynalnej zasady tworzenia prezentacji multimedialnych: „im mniej tekstu, tym lepiej”. Oczywiście, nie oznacza to, że musisz całkowicie z niego zrezygnować. Liczy się balans.

3.      Korzystaj z elementów wizualnych

To ważne, zwłaszcza jeśli prezentacja multimedialna opiera się na danych liczbowych. Stosuj nie tylko materiały wideo i zdjęcia, ale również infografiki, wykresy, tabele oraz osie czasu. Odpowiednio zaprojektowane nie tylko przyciągną uwagę, ale również w lekkiej formie przekażą odbiorcom wszystko to, co masz do powiedzenia. Żeby Twoja prezentacja multimedialna wyglądała profesjonalnie, zrezygnuj z clipartów. To archaiczne rozwiązania, które wyszły z mody.

Odpowiednio zaprojektowana prezentacja multimedialna stanowić będzie świetne uzupełnienie webinaru. Dlatego jej tworzeniu warto poświęcić czas. Jeśli jednak Ci go brakuje, możesz skorzystać z usług specjalistów. Zadbają oni nie tylko o to, aby pokaz slajdów był atrakcyjny w odbiorze, ale również realizował zakładane cele. Dzięki wiedzy i doświadczeniu doskonale wiedzą oni, jakich elementów i strategii używać, aby sterować uwagą odbiorców. W efekcie prezentacja multimedialna zapadnie w pamięć publiczności.

źródło: tworzenieprezentacji.pl

By Dorota

Dorota jest zawodową dziennikarką, która od ponad 2 lat związana jest z portalem ChochlikDrukarski.com.pl. Lubi pisać o sprawach bieżących, zdrowiu i nauce.