Pozycjonowanie kosztuje. Na rynku SEO można znaleźć wiele osób oraz firm: od tych z wyrobioną renomą i dobrym statusem, aż po całkowitych amatorów. Najczęściej to właśnie ta druga grupa oferuje usługi pozycjonowania stron za bardzo niskie stawki. Czy SEO za grosze faktycznie działa? A może to tylko tani trick na naciągnięcie nieświadomych klientów? Zapraszamy do czytania, odpowiedzi poniżej!
Co idzie w parze z tanim SEO?
Osoby, które oferują pozycjonowanie stron internetowych za podejrzanie niskie ceny, zwykle „gwarantują” również inne rzeczy, które zagwarantowane po prostu być nie mogą.
Zaliczamy do nich między innymi „pewność wyników” oraz (nasz absolutny faworyt): „poprawę już od pierwszego dnia”. Chyba nie musimy tłumaczyć, że oba te stwierdzenia nawet nie stały koło prawdy?
SEO rządzi się swoimi prawami, i nawet najlepszym pozycjonerom ciężko przewidzieć, jaki wynik uda się ostatecznie osiągnąć. Żadne działania SEO nie przyniosą efektów również pierwszego dnia – tak się po prostu nie da. Na pierwsze skutki nierzadko przychodzi bowiem czekać kilka tygodni (a nawet wiele miesięcy).
W parze wraz z tanim SEO idą więc kłamstwa, w które pod żadnym pozorem nie należy wierzyć.
Dlaczego SEO powinno kosztować więcej?
Pozycjonowanie stron, mimo że jest nazywane usługą, tak naprawdę jest całym zbiorem usług, długotrwałym procesem. Trzeba na bieżąco analizować, jakie skutki przynoszą dotychczas wykonywane przez nas akcje.
Niektóre osoby oferują tanie usługi SEO, gdyż wykonują one parę prostych czynności, a następnie zapominają o witrynie na rzecz następnego klienta. Nie tędy droga.
Naszym zdaniem każda dobra agencja marketingowa wie, ile czasu (oraz pieniędzy) należy przeznaczyć na odpowiednie wypozycjonowanie strony. Wysoka cena usługi jest dla nas w tym przypadku nie próbą naciągnięcia, a właśnie gwarancją dobrze wykonanej usługi.
Tanie pozycjonowanie i nie-SEO
Zanim zlecisz pozycjonowanie strony w jakiejkolwiek agencji, zastanów się najpierw, czym jest dla Ciebie SEO i jakie pomniejsze czynności kryją się pod płaszczykiem tego skrótu?
Dla wielu osób pozycjonowanie strony internetowej ogranicza się tylko do pisania kilku artykułów miesięcznie i publikowania ich na blogu. Zjawisko to często można dostrzec na grupach internetowych dla copywriterów, którzy z dumą odznaczają się plakietką „ekspert SEO”. Cóż, jeśli i dla Ciebie, drogi czytelniku, SEO oznacza to samo, co copywriting, to tak – uda Ci się znaleźć dobre i względnie tanie oferty.
W rzeczywistości jednak za pozycjonowaniem stron, oprócz wcześniej wspomnianych tekstów, kryje się również optymalizacja witryn, dbanie o backlinki wysokiej jakości, a także wykorzystywanie działań SEM, czyli marketingu w wyszukiwarkach internetowych – a to stanowi już zupełnie inną gałąź usług.
Jak więc doskonale widzisz – pod nazwą SEO może kryć się wiele znaczeń. Pamiętaj jednak o tym, aby zawsze wybierać firmy o dobrej opinii wśród pozostałych klientów, oraz nie kierować się tylko i wyłącznie ceną – za dobrze wykonaną usługę nieraz trzeba sporo zapłacić.
Ale warto.